عدالت خواهان

۱۴۰۳ اردیبهشت ۷, جمعه

اعدام یک زن در زندان قزلحصار کرج

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک زن زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شد. این اعدام در روز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اجرا شده است. زن اعدام شده شهناز نام داشت و به اتهام قتل در سال ۱۴۰۰ بازداشت شده بود. رسانه‌های داخلی این اعدام را منعکس کرده‌اند.

پیش از این نیز یک کودک مجرم زن به نام مرجان حاجی‌زاده در زندان مرکزی زنجان اعدام شده بود. در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تا کنون ۲زن اعدام شده‌اند.

    اعـدام مرجان حاجی‌زاده اولین اعـدام کودک مجرم زن در یک دهه اخیر بوده است. وی روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به همراه همسرش در زندان زنجان اعـدام شد. مرجان هنگام اجرای اعـدام تنها ۱۹ سال سن داشت.

    از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون دست‌کم ۴۳ زندانی اعـدام شده‌اند.

    ارتباط مستقیم غارت سرمایه‌های کشور با افزایش جرائم و اعـدام‌ها

    سیاست‌های اقتصادی و غارت سرمایه‌های کشور توسط سران حکومت که به فقر و بیکاری بسیاری از مردم منجر شده است علت اصلی افزایش اعمال مجرمانه می‌باشد. به این ترتیب غارت سرمایه‌های ملی کشور با افزایش جرائم نسبت مستقیم دارد.

    براساس قطعنامه‌های تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل حکومت ایران دارای بالاترین تعداد اعـدام متناسب با جمعیت است. بیشتر محاکمات انجام شده در ایران خارج از موازین بین‌المللی و غیرمنصفانه می‌باشد.

    اعـدام به‌طور تاریخی، ابزار قدرت‌ها و اعمال حاکمیت دیکتاتورها، برای ارعاب و تسلیم مردم بوده است. دیکتاتوری حاکم بر ایران ۴۰سال است که از اعـدام برای ایجاد خفقان و تثبیت حاکمیت خود بطور دائمی استفاده کرده است. دست کشیدن از اعـدام و سرکوب به معنی نابودی این حکومت سرکوبگر می‌باشد.

     

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

      سحرگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام ...