عدالت خواهان

۱۴۰۳ اردیبهشت ۷, جمعه

پژمان مرادی، ۲۵ماه بازداشت و ناپدید‌شدن قهری

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، ۲۵ماه از بازداشت و ناپدیدشدن قهری پژمان مرادی می‌گذرد. با گذشت ۲۵ماه از ناپدید‌شدن قهری، خانواده وی همچنان از وضعیت وی بی‌ اطلاع هستند. در ۲۵ ماه گذشته تنها یک بار طی تماسی تلفنی به خانواده وی اطلاع داده شده که وی در بازداشت اطلاعات سپاه می‌باشد.

پژمان مرادی فرزند رضا، متاهل و پدر یک فرزند دختر از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در روستای دیوزناب از توابع بخش مرکزی سروآباد در استان کردستان توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

    به گفته خانواده‌اش، پژمان مرادی برای ماهیگیری به این منطقه رفته بود اما توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد. خانواده وی ابتدا تصور کردند که وی در دریاچه غرق شده است اما اهالی محل به آنها گفتند، وی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

    پیگیری‌های مکرر اما بی‌پاسخ توسط خانواده پژمان مرادی

    پس از پیگیری‌های مکرر خانواده پژمان مرادی متوجه شده‌اند، وی توسط اطلاعات سپاه ربوده و پس از ۷ ماه به زندان سنندج منتقل شده‌ است. وی در این مدت بازداشت از داشتن حق وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. این موضوع باعث نگرانی بیشتر خانواده‌اش از وضعیت سلامتی وی شده است.

    پرونده پژمان مرادی در سامانه ثنا قوه قضاییه که مربوط به احضاریه‌ها و ابلاغیه‌های شهروندان است ثبت شده است. پرونده وی در اردیبهشت ۱۴۰۱ به شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه ثبت شده است اما همچنان هیچ ارگانی مسئولیت بازداشت وی را برعهده نگرفته و از محل بازداشت وی نیز اطلاعی در دست نیست.

    خانواده وی در پیگیری وضعیت وی به اطلاعات سپاه سرو‌آباد و اطلاعات سپاه مریوان مراجعه کرده‌بودند. آنها در آنجا متوجه می‌شوند، ماموران اطلاعات سپاه عکس پژمان مرادی را داشته و به آنها می‌گویند، این ماهیگیر آنجا چه‌کار داشته است.

     

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

      سحرگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام ...