عدالت خواهان

۱۴۰۳ اردیبهشت ۷, جمعه

خطر اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی رضا رسایی



 به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، تهدید اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی رضا رسایی افزایش یافته است. بنا به اطلاعات رسیده، اعتراض ماده ۴۷۷ چندین ماه است که ثبت شده اما جوابی برای آن داده نشده است. پیش‌ از این نیز حکم قطعی اعدام توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه، به اجرای احکام دادگستری فرستاده شده است. گفته می‌شود کارهای اداری این حکم در حال انجام شدن است.

خانواده مقتول بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال قصاص نیستند و برای آنها مشخص نیست که قاتل زندانی سیاسی رضا رسایی باشد. آنها گفته‌اند که رضایت ما برای تخفیف حکم تاثیری ندارد و بایستی با مقامات اطلاعات سپاه صحبت کنید.

در روزهای منتهی به اول بهمن دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی زندانی سیاسی رضا رسایی را رد کرد. دیوان عالی کشور این دادرسی را فاقد شرایط قانون اعلام کرده است.

پیش از این شعبه دوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه، زندانی سیاسی رضا رسایی را از بابت اتهام مباشرت در قتل عمد به اعدام محکوم کرده بود. این حکم در تاریخ ۱۵مهرماه ۱۴۰۲ به وکلای مدافع وی ابلاغ شده است. روز یک‌شنبه ۱۰دی‌ماه ۱۴۰۲ این حکم توسط شعبه هفدهم دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادگاه کیفری کرمانشاه ارجاع داده شده است.

شکنجه وحشیانه زندانی سیاسی رضا رسایی به منظور اخذ اعتراف اجباری

رضا رسایی شهروند کرد، ۳۴ ساله، یارسان و اهل شهرستان صحنه در استان کرمانشاه است. او در روز جمعه ۳ آذر ماه ۱۴۰۱، در شهرستان کرج به اتهام قتل نادر بیرامی رئیس سازمان اطلاعات سپاه شهرستان صحنه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه منتقل شد.

پس از پایان بازجویی، او را به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل کردند. اما پس از مدتی او را به مدت ۲۱ روز، به همراه تعدادی دیگر از بازداشت شدگان مراسم سالگرد سید خلیل عالی‌نژاد از زندان دیزل آباد کرمانشاه به بازداشتگاه اداره آگاهی این شهر منتقل کرده و تحت فشار و بازجویی قرار دادند.

زندانی سیاسی رضا رسایی در جریان برگزاری جلسات دادگاه، بارها اتهامات مطرح شده را رد کرد و اعلام کرد که در بازداشتگاه اداره آگاهی صحنه شکنجه و تهدید به تجاوز شده و تحت این شرایط مجبور به اعترافات اجباری علیه خود شده است.


    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

      سحرگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام ...