عدالت خواهان

۱۴۰۳ اردیبهشت ۷, جمعه

اعدام یک زندانی و انتقال ۵ زندانی دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم

 

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک زندانی، بامداد ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در زندان ساوه اعدام شد. این زندانی یاور امین‌خواه نام داشت. وی سال ۱۴۰۰ به اتهام مربوط به مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بود. یاور امین‌خواه ۳۷ ساله و پدر یک کودک خردسال بود. تا این لحظه اعدام یاور امین‌خواه در رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های مرتبط با قوه قضاییه منتشر نشده است.

    همچنین روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، پنج زندانی در زندان مرکزی تبریز جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. زندانیان ۴مرد و یک زن می‌باشند. زندانیان مرد در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده و زن زندانی نیز به جرم قتل محکوم به اعدام شده است. تا لحظه انتشار خبر، از سرنوشت این ۵زندانی اطلاعی در دست نیست.

    از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون دست‌کم ۴۴زندانی اعـدام شده‌اند. از ابتدای سال جاری تا کنون دست‌کم ۲ زندانی زن اعـدام شده‌اند. یک زندانی زن اعـدام شده، روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در زندان قزلحصار اعـدام شد. وی شهناز نام داشت. یک کودک مجرم زن دیگر به نام مرجان حاجی‌زاده نیز در روز ۲۳فروردین ماه ۱۴۰۳ اعـدام شد. وی به هنگام دستگیری کمتر از سن قانونی بوده و هنگام اعـدام تنها ۱۹ سال سن داشت.

    ایران بالاترین تعداد اعـدام متناسب با جمعیت

    براساس قطعنامه‌های تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل حکومت ایران دارای بالاترین تعداد اعـدام متناسب با جمعیت است. بیشتر محاکمات انجام شده در ایران خارج از موازین بین‌المللی و غیرمنصفانه می‌باشد.

    اعـدام به‌طور تاریخی، ابزار قدرت‌ها و اعمال حاکمیت دیکتاتورها، برای ارعاب و تسلیم مردم بوده است. دیکتاتوری حاکم بر ایران ۴۰سال است که از اعـدام برای ایجاد خفقان و تثبیت حاکمیت خود بطور دائمی استفاده کرده است. دست کشیدن از اعـدام و سرکوب به معنی نابودی این حکومت سرکوبگر می‌باشد.


    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

      سحرگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام ...