عدالت خواهان

۱۴۰۳ فروردین ۷, سه‌شنبه

حمیدالله اربابی، ناپدیدسازی قهری ۵ ساله

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، ابتدای سال ۱۴۰۳، پنج سال از ناپدیدسازی قهری حمیدالله اربابی می‌گذرد. وی در تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ در منزل خود توسط ماموران اداره اطلاعات در چابهار بازداشت شد و از آن زمان تا کنون اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

در نیمه شب یکم فروردین ۱۳۹۸، هفت مامور مسلح به منزل حمیدالله اربابی حمله کرده و پس از بازداشت وی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

در ۵ سال گذشته همسر و برادر وی به تمامی نهادهای امنیتی مراجعه کردند اما پاسخ مشخصی به آنها داده نشده است. در یک مورد همسر وی که پیگیر وضعیت وی شده بود نیز به مدت ۲۴ساعت بازداشت شد.

حمیدالله اربابی متولد ۱۳۶۵ و اهل روستای آهوران از توابع نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان است. وی پدر ۴ کودک می‌باشد. چهار ماه پیش از دستگیری حمیدالله اربابی، ماموران اداره آگاهی از طریق تماس تلفنی وی را احضار کردند اما به دنبال عدم مراجعه وی به آگاهی، ماموران امنیتی وی را تهدید به دستگیری کرده بودند.

 

حمیدالله اربابی، ناپدیدسازی قهری ۵ ساله۲
حمیدالله اربابی، ناپدیدسازی  قهری ۵ ساله۲

نامه گزارشگر ویژه به ناپدیدسازی قهری حمیدالله اربابی

در ۲۵مرداد ۱۴۰۰ نامه‌ای توسط گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران خطاب به نماینده‌ حکومت در شورای حقوق بشر منتشر شده که در آن اشاره شده، حمیدالله اربابی پیش از بازداشت چندین مطلب انتقادی در باره نقض حقوق بشر در سیستان و بلوچستان در شبکه اجتماعی منتشر کرده بود.

اما نماینده حکومت این موضوع را تکذیب کرده و مدعی است افراد ناشناس با لباس نظامی این اقدام را انجام داده بودند.

با گذشت ۵ سال از ناپدیدسازی قهری وی احتمال مرگ وی در زیر شکنجه افزایش یافته است.

حمیدالله اربابی، ناپدیدسازی قهری ۵ ساله 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعدام یک زندانی و انتقال ۵ زندانی دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم

  به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک زندانی، بامداد ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در زندان ساوه اعدام شد. این زندانی یاور امی...