عدالت خواهان

۱۴۰۳ فروردین ۱۰, جمعه

بازداشت و بی‌اطلاعی ۳هفته‌ای از وحید اصغری

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۹فروردین‌ماه ۱۴۰۳، با گذشت بیش از ۳هفته از بازداشت وحید اصغری خانواده وی همچنان از وضعیت اطلاع دقیقی ندارند. دانش آموز ۱۷ ساله، وحید اصغری روز ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، در شهر سهند توسط مأموران لباس شخصی بازداشت و به محل نامعلوم منتقل شد. او ساعاتی پس از بازداشت، یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده داشته و پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

    وحید اصغری از بیماری گوارشی رنج می برد. این امر علاوه بر بی‌خبری از او، نگرانی خانواده وی را تشدید کرده است. وحید اصغری، متولد ۱۳۸۵، دانش آموز سال آخر (دوازدهم)، اهل شهر سهند است.

    به گفته منابع مطلع، خانواده وحید اصغری پس از مراجعه‌های متعدد به مراجع قضایی و امنیتی تا کنون اطلاع دقیقی از محل بازداشت و وضعیت وی ندارند. ماموران امنیتی پس از بازداشت وحید اصغری، به منزل پدری وی یورش برده و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی، تلفن همراه و کامپیوتر وی را ضبط نموده و با خود برده‌اند.

    دانش ضروری برای شهروندان هنگام بازداشت
    دانش ضروری برای شهروندان هنگام بـازداشت

    نقض حقوق اولیه بازداشت شدگان توسط نیروهای امنیتی

    لازم به یاد‌آوری است، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در بازداشت شهروندان دست باز دارند. افراد بـازداشت‌شده توسط ماموران امنیتی از کمترین حقوق خود محروم هستند. سران حکومت در احکام قضایی خود با توسل به خشونت و سرکوب، مانع از برخورداری افراد بـازداشت‌شده از حقوق اولیه خود می‌شوند.

    ادامه نقض حقوق بشر در سال ۱۴۰۲

    نقض حقوق بشر در سال۱۴۰۲، ابعاد جدیدی به خود گرفت. پس از قیام سراسری مردم ایران در سال ۱۴۰۱ که خامنه‌ای را به وحشت انداخت، سرکوب افسار گسیخته‌ای بر جامعه حکم‌فرما شد. در زندان‌ها، بـازداشتگاه‌های علنی و مخفی، شدیدترین سرکوب بر زندانیان اعمال شد. بسیاری از زندانیان سیاسی و بـازداشت‌شدگان قیام که پیش از آن آزاد شده بودند، بدون هیچ اتهام روشن و مشخصی بار دیگر بـازداشت شدند. در شهریورماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با سالگرد قیام، تعداد زیادی از خانواده شهیدان قیام، نیز بـازداشت شدند.

     

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    اعدام یک زندانی و انتقال ۵ زندانی دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم

      به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک زندانی، بامداد ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در زندان ساوه اعدام شد. این زندانی یاور امی...