عدالت خواهان

۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

۱۱ سال زندان برای ۴ زندانی سیاسی



به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، چهار زندانی سیاسی در یک پرونده مشترک مجموعا به ۱۱سال زندان محکوم شدند. این ۴ زندانی سیاسی عبارتند از : پروین میر‌آسان، نصرالله فلاحی و فرزندانش اردوان و ارغوان فلاحی. براساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، زندانیان سیاسی پروین میرآسان و نصرالله فلاحی، بابت اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام هر کدام به ۴ سال زندان، ارغون فلاحی به ۲ سال زندان و اردوان فلاحی به یک سال زندان محکوم شدند.

زندانی سیاسی پروین میرآسان به همراه نصرالله فلاحی و ۲فرزندش و در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بازداشت و بیش از ۲ماه در بازداشتگاه های اصفهان تحت شکنجه و بازجویی قرار داشتند. آنها در ۲۳بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از ۲ماه بازجویی در اصفهان، به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ اوین منتقل شدند.
پس از یک ماه خانم میرآسان و ارغوان فلاحی به بند زنان اوین و آقای نصرالله فلاحی و اردوان پسرش به بند ۴ زندان اوین، منتقل شدند.

ابتلا به بیماری‌های متعدد و تشدید آنها در دوران بازداشت

زندانی سیاسی پروین میر‌آسان، از بیماری‌های دیابت، پارکینسون، مشکلات مفاصل و اختلالات عصبی در رنج است. وضعیت غیرانسانی زندان در تشدید این بیماری‌ها تاثیر منفی دارد.

پیش از این آقای عرفان کرم ویسی در پیج خود نوشته بود:

«در حالی وارد نهمین ماه از بازداشت و بلاتکلیفی موکلینم خانواده فلاحی و هم پرونده‌ای ایشان پروین میرآسان شدیم که کماکان تصمیمی در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین در خصوص پرونده گرفته نشده و علیرغم برگزاری جهت اخذ آخرین دفاع در خردادماه، کیفرخواست و یا حتی قراری مبنی بر تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه صادر نشده است.»

خانم پروین میر‌آسان، متولد ۱۳۳۶است که در سیزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در شیراز توسط ماموران امنیتی بازداشت و به ابتدا به زندان عادل‌آباد منتقل شده بود. وی هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین در بازداشت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

  سحرگاه پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام ...