عدالت خواهان

۱۴۰۲ بهمن ۲۸, شنبه

اعدام یک زن زندانی در زندان مرکزی قزوین


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، یک زن زندانی که مادر یک فرزند بود، به اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین اعدام شد.
او هاجر اتابکی نام داشت و در سال ۹۷ از همسر خود جدا شده بود. هاجر اتابکی، ۴۱ ساله، دو سال و نیم قبل در رابطه با مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بود.

در سال ۱۴۰۲، تا این تاریخ دستکم ۳۰ زن زندانی در زندان های ایران اعدام شدند. لازم به ذکر است که هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان به اتهامات مختلف از جمله مواد مخدر به مرگ محکوم شده و در زندان های ایران در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارند. زنان زندانی نیز مستثنی نبوده و به اتهاماتی از جمله مواد مخدر به اعدام محکوم می شوند. برخی از این زنان زندانی سرپرست خانواده بوده و به دلیل فقر و بیکاری تن به برخی جرائم می دهند.

اعدام زنان زندانی که بسیاری از ایشان سرپرست خانواده هستند، به اتهام مرتبط با مواد مخدر در شرایطی است که افشاگری های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از حقوق و مزایای بسیار بالا، علاوه بر اختلاس های نجومی نمایندگان مجلس است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعدام یک زندانی و انتقال ۵ زندانی دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم

  به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک زندانی، بامداد ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در زندان ساوه اعدام شد. این زندانی یاور امی...